in ,

Αυτοκίνητο – Ώρα για πείραγμα!!!

Οι περισσότεροι ίσως να έχουν σκεφτεί ότι η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου τους δεν είναι αρκετή. Όσοι μάλιστα είναι λάτρεις της ταχύτητας, σίγουρα θα έχουν αναρωτηθεί με ποιους τρόπους μπορούν να αυξήσουν την ιπποδύναμη και την ισχύ του οχήματος τους. Ο σωστός όρος για αυτού του είδους την βελτίωση (στα αγγλικά) ονομάζεται Tuning.

Προσοχή! Δεν αναφερόμαστε σε υπερβολές –βλέπε «κάγκουρες», ναι είναι πολλοί εκεί έξω-  και μηχανολογικές παρεμβάσεις χωρίς μέτρο και με πολύ θόρυβο!

Για να είναι πιο κατανοητή η διαδικασία, θα την χωρίσουμε σε τρία στάδια:

 

Στάδιο 1ο: Εισαγωγή αέρα και επαναπρογραμματισμός εγκεφάλου (ECU).

Για την αύξηση της ισχύος ενός κινητήρα, απαιτείται περισσότερο οξυγόνο σε αυτόν. Άρα θα πρέπει να βελτιωθεί η ροή του εισερχόμενου αέρα αλλά να αυξηθεί και η ποσότητα του. Για αυτό τον λόγο θα χρειαστεί αλλαγή το σύστημα εισαγωγής αέρα του αυτοκινήτου δηλαδή το φίλτρο αέρα. Το νέο φίλτρο αέρα θα είναι πιο ελεύθερης ροής και θα μειώνει τις αντιστάσεις, κάνοντας έτσι τον κινητήρα να «αναπνέει» καλύτερα. Για να μην μείνει ανεκμετάλλευτη όμως αυτή η καλύτερη «αναπνοή» του κινητήρα θα πρέπει να επαναπρογραμματιστεί η έγχυση καυσίμου μέσω της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (ECU).

Περισσότερο οξυγόνο + περισσότερο καύσιμο = περισσότερο μείγμα στον χώρο καύσης = αισθητή αύξηση της απόδοσης


Στάδιο 2ο: Επέμβαση στο εσωτερικό του κινητήρα

Εδώ αναφερόμαστε στην βελτίωση των εκκεντροφόρων. Οι εκκεντροφόροι είναι υπεύθυνοι για την κίνηση των βαλβίδων και ανάλογα με την σχεδίαση τους μεταβάλλονται το βύθισμα και η ταχύτητα κίνησης αυτών. Με ειδικά μηχανήματα αφαιρείται υλικό από αυτούς μειώνοντας την διάμετρο τους με σκοπό να βελτιώνεται η ροή των αερίων στους θαλάμους καύσης και να μεταβάλλει χαρακτηριστικά της κίνησης των βαλβίδων. Όλα αυτά με θετικό αποτέλεσμα στην αύξηση της ισχύος.


Στάδιο 3ο: Βελτίωση στο σύστημα εξαγωγής

Εξίσου σημαντική με την αναπνοή του κινητήρα είναι και η «εκπνοή». Δηλαδή η εξαγωγή των καυσαερίων στο περιβάλλον. Μια εξάτμιση με μειωμένη αντίσταση στην ροή των καυσαερίων αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα.

Πηγή: Αuto-Τρίτη 33-34,  29/07/17

Πώς σου φάνηκε;

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Τι να μην τρώτε στα εστιατόρια: μια χρυσή λίστα του Άντονι Μπουρντέν

Οι “άντρες” της Josaath