Την περασμένη Τρίτη ο πλειστηριασμός για τα απομεινάρια της επιχειρηματικής αυτοκρατορίας με το όνομα airfasttickets του Νίκου Κοκλώνη, που προσπαθεί να μεταλλαχθεί από τις στάχτες του, παρουσίαζε ελάχιστο ενδιαφέρον.
Τα αντικείμενα στην πλειονότητά τους προέρχονταν από τα εκπληκτικά πάλαι ποτέ γραφεία της εταιρείας που δημιούργησε ο Νίκος Κοκλώνης με τη συνολική εκτιμητέα αξία τους να μην ξεπερνά τα 44.600 ευρώ. Ποσό που φαντάζει σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα 45 εκατ. ευρώ που φέρεται να χρωστάει το πρώην golden boy των φθηνών εισιτηρίων στην IATA (Διεθνής Ενωσης Αερομεταφορών) και σε διάφορες αεροπορικές εταιρείες.
Μέχρι στιγμής δεν έχει τελειώσει η διαδικασία επαλήθευσης των ποσών που τους οφείλονται, δύο και πλέον χρόνια μετά την κατάρρευση της airfasttickets και την επιχειρηματική αποκαθήλωση του Κοκλώνη. Σύμφωνα με διαρροές, τα αντικείμενα του πλειστηριασμού -στην πλειονότητά τους είδη γραφείου, ηλεκτρικές συσκευές, ένα μπιλιάρδο και εξοπλισμός γυμναστηρίου- δεν προσέλκυσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Την ίδια στιγμή ο Ν. Κοκλώνης επιθυμεί να αναγεννηθεί από τις στάχτες του με ένα νέο γκρουπ έξι εταιρειών που έχουν ως αντικείμενό τους τα ταξίδια και μια τηλεοπτική εκπομπή στον ΣΚΑΪ. Σε αυτή παρουσιάζει διάφορες χώρες στις οποίες ταξιδεύει ενίοτε με λαμπερούς καλεσμένους, όπως οι Θοδωρής Αθερίδης – Σμαράγδα Καρύδη αλλά και ο επιστήθιος φίλος του Τρύφωνας Σαμαράς.
Στην Κωνσταντινούπολη με την Ειρήνη Παπαδοπούλου
Κατά γενική ομολογία, σύμφωνα με τους κριτικούς, προσπαθεί φιλότιμα να δείξει ότι το έχει, τη στιγμή που το επιχειρηματικό του comeback δεν ακούγεται παρά ανεπαίσθητα. Ισως, λένε γνώστες της αγοράς, αυτό να συμβαίνει γιατί το πρώην golden boy ξεθώριασε για τα καλά όταν η airfasttickets κατέβασε ρολά και, όπως είναι γνωστό, ό,τι λάμπει δεν είναι πάντα χρυσός.
Ο ιδρυτής της εταιρείας που έφερε τα πάνω-κάτω στα αεροπορικά ταξίδια με τιμές εισιτηρίων όχι απλώς κάτω του κόστους, αλλά κάτω και από τον φόρο και τα τέλη, τακτική για την οποία κατηγορήθηκε για αθέμιτο ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρείες, αισθάνεται ότι μπορεί να κάνει πάλι τη διαφορά.
Το κακό είναι ότι εκτός από τον ίδιο δεν το αισθάνονται πολλοί άλλοι στον χώρο του, γεγονός που δεν φαίνεται να πτοεί, πάντως, τον πρώην μάγο των φθηνών εισιτηρίων.
Η πτώση του, που ήταν το ίδιο εκκωφαντική με την εκπληκτική ανοδική του πορεία, τον δίδαξε, όπως λένε οι φίλοι του, να είναι πιο προσεκτικός στις κινήσεις του. Κάποιοι πιο παρατηρητικοί τον θυμούνται ακόμη όταν είχε βγει ξανά στην τηλεόραση, με εντελώς διαφορετικό αντικείμενο από την τωρινή του εκπομπή. Ηταν τότε που πούλαγε έπιπλα σε κανάλι χαμηλής τηλεθέασης και διαλαλούσε το προϊόν του και τις ευκαιρίες για τραπεζαρίες, κομοδίνα και καναπέδες. Πιθανόν τότε να μη φανταζόταν ότι κάποια χρόνια αργότερα θα ήταν υπεύθυνος για ένα επιχειρηματικό success story που άφησε άφωνους πολλούς. Μέσα σε έξι μόλις χρόνια ο Νίκος Κοκλώνης, ένα παιδί από τον Πειραιά, διένυσε μια διαδρομή που άλλοι θα χρειάζονταν πιθανόν δεκαετίες για να το πετύχουν. Ο παραλίγο εμποροπλοίαρχος, γιος εύπορης οικογένειας, κατάλαβε γρήγορα ότι δεν ήταν πλασμένος για τη θάλασσα, που απαιτεί σκληροτράχηλους άνδρες και όχι ανήσυχα αγόρια με ευαισθησίες.
Η Βαρκελώνη και η Τόνια Σωτηροπούλου τον… έσωσαν, αφού είχε κλείσει τραπέζι στο μοιραίο κλαμπ «Reina» της Κωνσταντινούπολης
Το πρωινό με τον Τραμπ και η fast άνοδος
Η ΑΣΟΕΕ και οι σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων ήταν μόνο η αρχή, αφού ακολούθησε το αμερικανικό Πανεπιστήμιο Κορνέλ. Η δουλειά του στην τράπεζα δεν τον γέμιζε ποτέ, εν αντιθέσει με τα ταξίδια που λάτρευε. Σε ένα από αυτά, μάλιστα, εμπνεύστηκε, όπως έχει δηλώσει, την airfasttickets σχεδιάζοντας το σήμα της πάνω σε μια χαρτοπετσέτα. Η εταιρεία ξεκινάει τη λειτουργία της το 2009 και αναπτύσσεται ταχύτατα και εκτός Ελλάδας, σε Αγγλία, Γερμανία και Αμερική. Λάτρης της κοσμικής ζωής, ο Κοκλώνης σταδιακά συναγελάζεται με την Αννα Βίσση, τη Βάνα Μπάρμπα, ενώ κυκλοφορεί στην Αθήνα αρχικά με Bentley και μετέπειτα με μια κόκκινη Ferrari.
Στο παλμαρέ των γνωριμιών του περιλαμβάνεται και ένα πρωινό με τον σημερινό πλανητάρχη Ντόναλντ Τραμπ, το οποίο του έχει μείνει αξέχαστο. Μέχρι το 2014 όλα δείχνουν να ρολάρουν ιδανικά στο εγχείρημά του, τότε όμως αρχίζουν τα όργανα και τα πρώτα δημοσιεύματα για τα προβλήματα και τις οφειλές της εταιρείας του. Ο ίδιος φρόντισε, πάντως, να παραμείνει άσος στις δημόσιες σχέσεις ακόμη και όταν η IATA, απέκλειε την εταιρεία του από τα συστήματα κράτησης εισιτηρίων σε Ελλάδα, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο.
Σύμφωνα με το τότε έγγραφο της ΙΑΤΑ, η εταιρεία του είχε πραγματοποιήσει τον Μάιο και το πρώτο 15ήμερο του Ιουνίου του 2014 πωλήσεις μέσω του συστήματος εκκαθαρίσεων πληρωμών εισιτηρίων της Ελλάδας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας ύψους 71,6 εκατ. ευρώ. Από αυτό το ποσό, τα 14 εκατ. ευρώ καλύφθηκαν από εμπρόθεσμες καταβολές και τα 11 εκατ. από εγγυητικές επιταγές. Το επισφαλές ποσό, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, είναι 45 εκατ. ευρώ, τουλάχιστον έως τις 15 Ιουνίου του 2014, όταν και ακυρώθηκε ο αριθμός διαπίστευσης της ΙΑΤΑ για την airfasttickets στις εν λόγω τρεις χώρες. Τραγική ειρωνεία; Την ώρα του αποκλεισμού της airfasttickets από την ΙΑΤΑ, το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών βράβευε την εταιρεία του Κοκλώνη ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μικρομεσαία επιχείρηση στην Ελλάδα. Ο νεαρός επιχειρηματίας δεν έδωσε ποτέ το «παρών» στη βραδιά για να παραλάβει το βραβείο του.
Είχε, άλλωστε, πολύ σημαντικότερα προβλήματα να λύσει…
Η κάθετη πτώση
Σχεδόν έναν χρόνο μετά, τον Αύγουστο του 2015 -αρχές του μήνα-, ο Κοκλώνης βρέθηκε στη Μύκονο για να γιορτάσει τα γενέθλιά του μαζί με λίγους καλούς φίλους του. Αυτές οι ανέμελες φωτογραφίες χαρακτηρίστηκαν ένα από τα καλά μεν αλλά τελευταία επικοινωνιακά του τρικ. Δεν πέρασαν παρά λίγες μέρες μέχρι να γίνει γνωστό σε όλους ότι η airfasttickets ανέστειλε τη λειτουργία της. Εμπειρα στελέχη της ταξιδιωτικής αγοράς και του τουρισμού πιστεύουν ακόμη και σήμερα ότι ο Κοκλώνης γνώριζε το επερχόμενο τέλος του επιχειρηματικού του εγχειρήματος.
Προτίμησε, όμως, να το κρατήσει επτασφράγιστο μυστικό όταν φωτογραφιζόταν χαμογελαστός στα σοκάκια της Μυκόνου και στην παραλία μαζί με την παρέα του. Οι ισχυρισμοί του ότι έχει συνάψει σημαντικά deals με ξένους επενδυτές από την Κίνα και τη Σαουδική Αραβία αποδείχτηκαν μόνο λόγια από έναν άνθρωπο που προσπαθούσε να σώσει ό,τι μπορούσε.
Οταν ισχυριζόταν στον κοινωνικό και επαγγελματικό του κύκλο ότι θα αντλούσε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ με σκοπό να αναπτύξει περαιτέρω την airfasttickets, αλλά και να διευρύνει το επιχειρηματικό του αντικείμενο, ελάχιστοι τον πίστεψαν. Οπως αποδείχτηκε από τις εξελίξεις, τελικά ήταν μια κίνηση απελπισίας, από την οποία το μόνο που έμεινε ήταν οι φωτογραφίες που διοχετεύτηκαν στα ΜΜΕ με κάποιους Κινέζους, για τους οποίους κανείς δεν ήξερε ποιοι ήταν, αλλά και με έναν Σαουδάραβα που προφανώς βρέθηκε πρόχειρος εκείνη τη στιγμή.
Ομως το παιχνίδι είχε τελειώσει…
Με τον Θοδωρή Αθερίδη και τη Σμαράγδα Καρύδη στη Ρωσία
Ρεβεγιόν, μπουζούκια και Ferrari
Τι και αν τον χειμώνα του 2015 προσπάθησε να τονώσει περισσότερο το προσωπικό του προφίλ έχοντας ήδη μπει για καλά στους μικρούς κοσμικούς κύκλους των Αθηνών;
Τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα. Το πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν του με καλεσμένους στην πολυτελή κατοικία του στα νότια προάστια από τη Βάνα Μπάρμπα μέχρι τη Δέσποινα Μοιραράκη και guest star της βραδιάς τη Γωγώ Τσαμπά να άδει τα «Καγκέλια», αποτέλεσε μόνο την αρχή. Ακολούθησαν οι νύχτες στα μπουζούκια -πήγε παραπάνω από τρεις φορές στο κέντρο όπου τραγούδαγαν ο Μαζώ, η Πάολα και ο Παντελίδης-, όπου ξόδεψε πάνω από 30.000 ευρώ σε λουλούδια κάθε φορά.
Πετώντας ψηλά στην Καππαδοκία με τη Σόφη Πασχάλη και την Ελισάβετ Δοβλιατίδου
Ακόμη και εκείνη την περίοδο, όπου το οικοδόμημά του κατέρρεε, πίστευε ότι θα μείνει όρθιος και ότι καμία ΙΑΤΑ δεν θα τον εκθρονίσει από τον θρόνο του βασιλιά των εισιτηρίων. Στον Πύργο Ηλείας, όπου διατηρεί εξοχική κατοικία, πήγε κάποια στιγμή με την κόκκινη Ferrari του, η οποία έγινε αντικείμενο θαυμασμού από τους απλούς κατοίκους της περιοχής. Το πορτρέτο του διά χειρός της πασίγνωστης γλύπτριας Μάρας Καρέτσου είναι ακόμη και σήμερα ένα από τα πιο αγαπημένα του αποκτήματα.
Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή της ξέφρενης πορείας του, η οποία ξεκίνησε σε ένα αεροπλάνο της easyJet κατά τη διάρκεια πτήσης, ούτε ο ίδιος δεν φανταζόταν αυτά που θα έρχονταν. Το κακό στην περίπτωση Κοκλώνη είναι ότι δεν μπόρεσε τελικά να διαχειριστεί σωστά την εταιρεία, ρισκάροντας από την αρχή και παίζοντας πολύ επιθετικά.
Η επαγγελματική φωτογραφία του έξω από τα γραφεία της κινέζικης Baidu και άλλες δυο-τρεις από την κοπή της πίτας στα γραφεία της εταιρείας ήταν σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στις social πόζες του. Αυτές στις οποίες πρωταγωνιστούν ο κομμωτής Τρύφωνας Σαμαράς, τον οποίο θαύμαζε από χρόνια ο επιχειρηματίας, η Αννα Βίσση και έτεροι κοσμικοί.
Μόνο που εκτός του Τρύφωνα Σαμαρά, τον οποίο φιλοξένησε πρόσφατα στην εκπομπή του, είναι αμφίβολο πόσοι πλέον από αυτούς που απόλαυσαν τα δωρεάν εισιτήρια, τα ταξίδια στη Νέα Υόρκη και τις καλοκαιρινές σκαφάτες αποδράσεις που τους πρόσφερε, στάθηκαν δίπλα του μετά το λουκέτο της airfasttickets. Ενα λουκέτο που απέδειξε περίτρανα ότι όσο εύκολη είναι η άνοδος στην κορυφή, άλλο τόσο εύκολη είναι και η πτώση.
Με τον Τρύφωνα Σαμαρά είναι Best Friends Forever
Πρέπει να συνδεθείτε για να σχολιάσετε.
GIPHY App Key not set. Please check settings