in , ,

Ερευνητές ανακάλυψαν ενώσεις τόσο φονικές για τους μύκητες που… πήραν το όνομα του Κιάνου Ριβς

Επιστήμονες ανακάλυψαν ενώσεις που σκοτώνουν αποτελεσματικά τους μύκητες. Έπειτα, ήθελαν να δώσουν όνομα στην ανακάλυψή τους και σκέφτηκαν… τον Κιάνου Ριβς.

Ερευνητές στη Γερμανία δοκίμασαν τρεις ενώσεις που αποδείχθηκαν ιδιαίτερα θανατηφόρες για τους μύκητες. Εντυπωσιάστηκαν τόσο πολύ που έδωσαν στις χημικές ουσίες το όνομα του πασίγνωστου ηθοποιού Κιάνου Ρίβς, καθώς εκείνος εξουδετερώνει εξίσου αποτελεσματικά τους κακούς στις ταινίες δράσεις όπου πρωταγωνιστεί, όπως τα «John Wick» και «The Matrix».

Η πιθανή αυτή θεραπεία για τους μύκητες έρχεται σε μια εποχή που οι οργανισμοί γίνονται όλο και πιο ανθεκτικοί στα γνωστά αντιμυκητιασικά, σύμφωνα με τον συν-συγγραφέα της μελέτης Σεμπάστιαν Γκέτσε, ερευνητή του γερμανικού Ινστιτούτου Leibniz για την Έρευνα Φυσικών Προϊόντων και τη Βιολογία των Λοιμώξεων.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν, επίσης, ότι οι ενώσεις-μόρια, που βρίσκονται συνήθως στα βακτήρια και ονομάζονται λιποπεπτίδια, αποτελούν επίσης αποτελεσματική θεραπεία κατά των ανθρώπινων μυκητιασικών λοιμώξεων.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας.

Γιατί πήραν το όνομα του Κιάνου Ριβως οι ενώσεις που σκοτώνουν μύκητες
«Τα λιποπεπτίδια σκοτώνουν τόσο αποτελεσματικά που τους δώσαμε το όνομα του Κιάνου Ριβς επειδή και αυτός είναι εξαιρετικά θανατηφόρος στους ρόλους του», ανέφερε ο Γκέτσε σε δήλωσή του.

«Έχουμε μια κρίση στα αντιμικροβιακά φάρμακα. … Πολλοί παθογόνοι για τον άνθρωπο μύκητες είναι πλέον ανθεκτικοί στα αντιμυκητιασικά -εν μέρει επειδή χρησιμοποιούνται σε μεγάλες ποσότητες στους γεωργικούς αγρούς».

Οι νέες αυτές ενώσεις, που πλέον ονομάζονται «κιανουμυκίνες» (keanumycins), είναι ένα φυσικό υποπροϊόν του βακτηρίου Ψευδομονάδα (Pseudomonas) που συνήθως εντοπίζεται στο έδαφος και το νερό. Οι ερευνητές ανακάλυψαν τις ενώσεις όταν μελετούσαν τις ψευδομονάδες για την αποτελεσματικότητά τους κατά των αρπακτικών αμοιβάδων.

ΠΗΓΗ