Άλλος ένας πορωμένος Escaper μοιράζεται τις σκέψεις του μαζί μας, για να δούμε τι μας λέει ο Βασ ίλης!
ΚΡΙΤΙΚΕΣ (ΜΕ “Ι”) ΣΤΑ ESCAPE ROOMS
Δεν είναι λίγες οι φορές που προτού επισκεφτούμε ένα Escape Room μελετούμε τις κριτικές που αναφέρονται στο συγκεκριμένο δωμάτιο. Όμως, τελικά έχει νόημα να επιλέγουμε δωμάτια βάσει κριτικών;
Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι οι κριτικές είναι καθαρά υποκειμενικές απόψεις και δεν είναι απαραίτητο να συμβαδίζουν και με τις εκείνες του “δυνάμει” παίκτη. Το κάθε δωμάτιο “κρίνεται” ανάλογα με την ατμόσφαιρα, τα σκηνικά, την ποικιλομορφία των γρίφων, την πρωτοτυπία μηχανισμών, την ιστορία, τα περάσματα και την προσωπική ιδιοσυγκρασία του παίκτη.
Σε ό, τι αφορά την πρωτοτυπία, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως όσο μεγαλύτερη εμπειρία έχει κάποιος σε δωμάτια απόδρασης, τόσο περισσότερο θα δυσκολευτεί να βρει τη πρωτοτυπία που θα τον εντυπωσιάσει.
Ακόμα, όταν αναφερόμαστε σε ένα δωμάτιο, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν και την χρονολογία που αυτό φτιάχτηκε. Είναι λάθος να συγκρίνουμε δωμάτια του 2014 με δωμάτια – υπερπαραγωγές του 2018. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και σαφώς τα πιο καινούργια δωμάτια είναι πιο εντυπωσιακά. Επίσης, είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε την κατηγορία παιχνιδιού που επιλέγουμε να παίξουμε. Για παράδειγμα δεν είναι δυνατόν να συναντάμε κριτικές του τύπου “Το δωμάτιο δεν ήταν τρομακτικό” και ν’ αναφερόμαστε σε ένα δωμάτιο που δεν συγκαταλέγεται στη κατηγορία “Τρόμος”.
Στα των γρίφων τώρα. Είναι λάθος να αποδοκιμάζουμε ένα δωμάτιο, επειδή είχε δύσκολους γρίφους. Το κάθε δωμάτιο έχει τη δυσκολία του, η οποία αναφέρεται στα αντίστοιχα website των εταιρειών. Άλλωστε, γι αυτό δεν πηγαίνουμε σε αυτά τα δωμάτια; Κανένα ενδιαφέρον δε θα είχε το δωμάτιο αν δεν κουράζαμε το μυαλό μας για να βρούμε τη λύση!
Τέλος, θα ήθελα να κλείσω με τους παράγοντες που επηρεάζουν μια κριτική:
1) Η παρέα. Όσο καλύτερα συνεργάζεται μια ομάδα και όσο διατηρείται το ομαδικό πνεύμα, είναι σίγουρο ότι θα περάσετε καλά, ανεξάρτητα από το δωμάτιο.
2) Η διάθεση. Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και η όρεξη που έχουμε όταν πηγαίνουμε να παίξουμε. Αν κάποιος αδιαφορεί είτε γιατί είναι κουρασμένος -που είναι απόλυτα κατανοητό-είτε απλώς γιατί βαριέται (και η παρέα τον “έσυρε“ ως εκεί), δεν θα το ευχαριστηθεί όσο υπερπαραγωγή κι αν είναι.
3) Οι προκαταλήψεις. Διαβάζουμε 5* κριτική για ένα παιχνίδι και ενώ οι προσδοκίες μας είναι υψηλές, δεν επιβεβαιώνονται. Άλλες φορές έχουμε την αντίληψη ότι θα πάμε να παίξουμε ένα κακό δωμάτιο, επειδή έχει 2* στην κριτική του και ξαφνιαζόμαστε θετικά! Συμπέρασμα: Μην παίρνετε τις κριτικές τοις μετρητοίς, είναι υποκειμενικές!
4) Spoilers. Χάνεται η κάθε έκπληξη μέσα στο δωμάτιο. Όταν γνωρίζουμε τι θα ακολουθήσει είναι απόλυτα λογικό να μην ενθουσιαστούμε ακόμα και με το πιο πρωτότυπο στοιχείο.
Εν ολίγοις, είναι αναγκαίο να φιλτράρουμε το περιεχόμενο των κριτικών και να μην μας καθοδηγούν αυτές στο δωμάτιο, αλλά από μόνοι μας να ανακαλύπτουμε τη μαγεία μέσα σε αυτό…
Το κείμενο επιμελήθηκε ο Βασίλη Συμεώνογλου.
Πρέπει να συνδεθείτε για να σχολιάσετε.
GIPHY App Key not set. Please check settings