Το καλοκαίρι καλά κρατεί ακόμα. Για αυτό, εφόσον προσέχουμε για την δικιά μας υπερθέρμανση, καλό είναι να προσέχουμε και για την υπερθέρμανση του κινητήρα μας.
Οι λόγοι που μπορεί να ανεβάσει θερμοκρασία ένας κινητήρας είναι διάφοροι. Όπως πρόβλημα στην αντλία νερού, χαμηλή στάθμη του ψυκτικού υγρού και κάποια διαρροή στο σύστημα ψύξης. Επίσης πιθανή υπερθέρμανση του κινητήρα συμβαίνει και όταν το όχημα μας βρίσκεται κάτω από υψηλές θερμοκρασίες σε μεγάλο μποτιλιάρισμα.
Βρίζοντας την κακή μας τύχη μας λοιπόν που μας συνέβηκε η συγκεκριμένη αναποδιά, παρακάτω έχουμε τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνουμε στην περίπτωση αυτή:
- Στο ταμπλό, ένα από τα όργανα που έχουμε μπροστά μας είναι και ο δείκτης θερμοκρασίας ο οποίος καλό είναι να λειτουργεί. Εφόσον λειτουργεί -γιατί δεν θέλουμε και άλλα παρατράγουδα- η ένδειξη για υπερθέρμανση θα φανεί από το ότι η βελόνα θα πλησιάσει το κόκκινο δηλαδή την μέγιστη θερμοκρασία. Σε κάποια αυτοκίνητα μπορεί να υπάρχει και προειδοποιητικό λαμπάκι. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να εκτονωθεί ένα μέρος της θερμότητας του κινητήρα. Αυτό πετυχαίνετε με το να ανοίξουμε το καλοριφέρ στην μέγιστη θερμοκρασία και τον ανεμιστήρα στην μέγιστη ταχύτητα.
- Εάν παρόλα αυτά η θερμοκρασία δεν πέσει, σταματάμε το αυτοκίνητο και την λειτουργία του κινητήρα.
- Στην ακραία περίπτωση που το σημάδι υπερθέρμανσης είναι καπνός κάτω από το καπό, σταματάμε αμέσως το όχημα, σβήνουμε γρήγορα τον κινητήρα και δεν ανοίγουμε το καπό εάν δεν σταματήσει ο καπνός που βγαίνει.
- Στην περίπτωση που δεν έχουμε καπνό, τότε μπορούμε να ανοίξουμε το καπό για να κρυώσει ο κινητήρας και να εκτονωθεί η θερμότητα. Ο χρόνος για να επανέλθει σε φυσιολογική θερμοκρασία ένας υπερθερμασμένος κινητήρας είναι το λιγότερο μισή ώρα.
- Επίσης, ρίχνοντας μια ματιά κάτω από το αυτοκίνητο, μπορεί να αντιληφθούμε διαρροή του ψυκτικού υγρού. Έχει χαρακτηριστικό χρώμα όπως πράσινο, κίτρινο ή ροζ και θα αχνίζει.
- Εφόσον έχει κρυώσει ο κινητήρας, μπορούμε να ελέγξουμε την στάθμη του ψυκτικού υγρού στο δοχείο. Εάν δεν υπάρχει καπνός ή διαρροή, υπάρχει πιθανότητα το υγρό να έχει υπερβεί την μέγιστη ένδειξη μιας και το ζεστό ψυκτικό υγρό έχει την τάση να διογκώνεται.
Ιδιαίτερη προσοχή λοιπόν τους θερμούς μήνες αλλά και όχι μόνο, ειδικότερα εάν κινούμαστε συχνά μέσα στην πόλη. Για την στιγμή που θα έρθουμε αντιμέτωποι με τον υπερθερμασμένο κινητήρα μας, καλό είναι να υπάρχει στο όχημα ένα δοχείο με ψυκτικό υγρό, ένα μεγάλο καθαρό πανί, νερό και οπωσδήποτε, μιας και προβλέπεται και από τον νόμο, έναν πυροσβεστήρα για πιθανή φωτιά στον χώρο του κινητήρα. Επίσης να έχουμε στο νου μας συχνούς ελέγχους του νερού στο ψυγείο.
Πηγή: Auto-Τρίτη 33-34
Πρέπει να συνδεθείτε για να σχολιάσετε.
GIPHY App Key not set. Please check settings