in , , , ,

«Πώς να Γίνεις Καλύτερος Σερβιτόρος το 2025»

Καλημέρα σας !
Μόλις διάβασα αυτό το post στην σελίδα Gold Pig στο Facebook και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας ! Ελπίζω να το βρείτε όσο ενδιαφέρον το βρήκα κι εγώ !

 

Ξέρω.
Κάθε φορά που ανεβάζω κάτι για τους σερβιτόρους, πέφτει χέιτ βροχή.
Μου γράφετε “μην τα βάζεις με τους σερβιτόρους”, “εμείς σας ταΐζουμε”, “εμείς κρατάμε το σέρβις όρθιο”.
Όλα σωστά.
Να το ξεκαθαρίσω: δεν έχω μπίφ μαζί σας. Σας αγαπάω ρε.

Έχω περάσει δεκαετίες σε κουζίνες, έχω δει καλούς και κακούς σερβιτόρους.
Ξέρω ποιοι είστε — αυτοί που κρατάνε όλη τη σάλα όρθια όταν το πάσο καίγεται.
Αλλά… υπάρχει πάντα ένας.
Αυτός ο “έξυπνος”, που νομίζει ότι τα ξέρει όλα, που κάνει επίδειξη στους πελάτες, που σνομπάρει το προσωπικό και το κουζινάκι.
Ναι, εσένα λέω, φίλε χειτέρ
Σήμερα είναι για σένα αυτό το ποστ, φίλε.
Γιατί αν σταματήσεις να το παίζεις ξερόλας, μπορεί να γίνεις πραγματικά μεγάλος σερβιτόρος.

Πάμε λοιπόν.

1. Μην Λες «Είμαι Απλώς Σερβιτόρος»

Δεν είσαι “απλώς” τίποτα.
Είσαι η γέφυρα ανάμεσα στο χάος της κουζίνας και την παράνοια της σάλας.
Ο μεταφραστής του δράματος σε χαμόγελο.
Το πιάτο που βγαίνει όμορφο, η παραγγελία που σώζεται, η εμπειρία που γίνεται αξέχαστη — περνάει από εσένα.

Αν το δεις έτσι, τότε ξαφνικά η δουλειά σου αποκτά νόημα.
Γίνε καλλιτέχνης της επικοινωνίας. Όχι ρόμποτ.

2. Μάθε το Μενού σαν Μάγειρας

Όχι σαν μαθητής που παπαγαλίζει.
Δούλεψε δύο-τρεις βάρδιες μέσα στην κουζίνα.
Δες πώς στήνεται ένα πιάτο, τι έχει μέσα, τι γεύσεις συνδυάζονται.
Όταν ο πελάτης σε ρωτάει “είναι καυτερό;”, μην του λες “νομίζω λίγο.”
Δοκίμασέ το. Μυρίσέ το. Ζήσε το.

Ο πελάτης καταλαβαίνει πότε μιλάς από γνώση και πότε από κλισέ.
Και όταν δει ότι έχεις πάθος, θα ανοίξει πορτοφόλι.

3. Γίνε η Ηρεμία μέσα στη Θύελλα

Το 2025, το σέρβις είναι πανικός.
Ο πελάτης τσεκάρει ΤικΤοκ ενώ τρως παντόφλα από το πάσο.
Οι μάγειρες φωνάζουν, οι παραγγελίες μπερδεύονται, και η μάνατζερ ζητάει φίντμπακ πριν σερβιριστεί το τραπέζι.

Αν εκείνη τη στιγμή μπορείς να χαμογελάσεις, να μείνεις ψύχραιμος, να κρατήσεις ρυθμό — έχεις κερδίσει.
Ο πελάτης σε βλέπει και νιώθει ασφάλεια.
Ηρεμία σημαίνει επαγγελματισμός. Και ο επαγγελματισμός πληρώνεται.

4. Body language = Τιπς

Μέσα σε επτά δευτερόλεπτα, ο πελάτης αποφασίζει αν του αρέσεις.
Στάσου ίσια, χωρίς ένταση.
Πήγαινε με σιγουριά αλλά όχι με ύφος.
Μίλα καθαρά, άκου προσεκτικά, μην κόβεις κουβέντες.
Κάνε τους να σε συμπαθήσουν χωρίς να προσπαθήσεις.

Αυτό είναι τέχνη.
Δεν τη μαθαίνεις σε σχολή — τη μαθαίνεις στο πάτωμα, σιφτ μετά σιφτ.

5. Προέβλεψε το Χάος

Ο καλός σερβιτόρος βλέπει δέκα δευτερόλεπτα μπροστά.
Το ποτήρι που αδειάζει, το πιρούνι που έπεσε, το πιάτο που αργεί.
Αν το προλάβεις πριν παραπονεθεί ο πελάτης, είσαι θεός.
Αν περιμένεις να γκρινιάξει, είσαι απλά ένας ακόμα.

6. Το Μυστικό του Άπσελινγκ (χωρίς να γίνεις κλόουν)

Ξέχνα το Corporate cringe “να σας προτείνω κάτι;”.
Πες το αλλιώς:
«Ο σεφ μόλις έβγαλε χταπόδι από τη σχάρα, αφρός. Πάει τέλεια με το Ασύρτικο.»

Αυτό δεν είναι πώληση — είναι καθοδήγηση.
Ο πελάτης δεν νιώθει ότι του πουλάς. Νιώθει ότι τον φροντίζεις.
Κι εκεί ανοίγει η καρδιά — και το φιλοδώρημα.

7. Φρόντισε το Σώμα σου (γιατί κανείς άλλος δεν θα το κάνει)

Αν θες να αντέξεις σε αυτό το επάγγελμα:
Πιες νερό, όχι μόνο καφέδες.
Φάε κανονικά, όχι λάιφτ όβερς από το πάσο.
Κοιμήσου, τέντωσε, γυμνάσου.
Μην πίνεις κάθε βράδυ για να ξεχάσεις τη βάρδια.

Η ενέργειά σου είναι το νόμισμά σου.
Όσο πιο σταθερή, τόσο πιο ψηλά ανεβαίνεις.

8. Σεβάσου την Κουζίνα

Αν θες να σε σεβαστούν οι μάγειρες, σέβασέ τους πρώτος.
Όταν καίγεται το πάσο, πάρε δυο πιάτα και τρέξ’ τα.
Όταν γίνει λάθος στην παραγγελία, μην δείχνεις δάχτυλα — λύσε το.
Η κουζίνα θυμάται ποιος βοηθάει και ποιος κρύβεται.
Και πίστεψέ με, οι μάγειρες θα σε ανταμείψουν με γνώση, πιάτα, και σεβασμό.

9. Θυμήσου τους Πελάτες σου

Μάθε ονόματα, προτιμήσεις, ιστορίες.
Αν θυμάσαι ότι η κυρία Μαρία θέλει πάντα το κρασί της χωρίς πάγο, κέρδισες.
Οι άνθρωποι θέλουν να νιώθουν ορατοί.
Κι εσύ είσαι ο καθρέφτης τους για δυο ώρες.
Κάνε το προσωπικό.

10. Η Τεχνολογία Δεν Θα Σώσει την Ψυχή σου

ΚιουΑρ μενού, πι-ο-ες στο χέρι, τεχνητή νοημοσύνη στις κρατήσεις — όλα ωραία.
Αλλά ο πελάτης δεν θυμάται την εφαρμογή.
Θυμάται εσένα.
Τον τρόπο που μίλησες, που αστειεύτηκες, που τον έκανες να νιώσει άνθρωπος.
Μην αφήσεις την τεχνολογία να σου φάει την ανθρωπιά.

11. Βρες και Κάτι Δικό σου

Μάθε μπαρίστα, κρασιά, κόκτεϊλ, κάνε κοντέντ, βγάλε μέρτς, ό,τι σε γουστάρει.
Η φιλοξενία δεν είναι καταδίκη — είναι σχολείο.
Κάποια στιγμή θα κουραστείς να μαζεύεις ποτήρια.
Μέχρι τότε, χτίζε τον επόμενο σου εαυτό.

12. Αγάπα τη Στιγμή

Το σέρβις είναι παράσταση.
Όταν τα φώτα ανάβουν και αρχίζουν τα πρώτα κάβερς, είσαι πάνω στη σκηνή.
Αν βρεις ρυθμό, φλόου, και λίγο γέλιο μέσα σε όλο αυτό — τότε είσαι καλλιτέχνης.
Όχι υπάλληλος.

Τελικό μάθημα:
Να είσαι ψύχραιμος.
Να είσαι περίεργος.
Να σέβεσαι την κουζίνα.
Να μαθαίνεις το φαγητό.
Να προβλέπεις.
Να μην παίζεις θέατρο — να υπηρετείς εμπειρία.

Και αν είσαι αυτός που νομίζει ότι τα ξέρει όλα…
κοίτα γύρω σου, γιατί όλοι σε βλέπουμε.

Πώς σου φάνηκε;

Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ δύο horror παιχνίδια για το Halloween από το Epic Games Store!

SKG HALLOWEEN HUNT 2025: Το πρώτο Halloween Hunt της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός!