To ηλεκτρονικό παιχνίδι Wordle είναι η νέα μόδα του web και ανήκει στην κατηγορία των κλασικών word games. Απευθύνεται, βέβαια, στο αγγλοσαξονικό κοινό, αλλά και σε αγγλομαθείς εν γένει, όπως όλα τα αντίστοιχα παιχνίδια που μπορεί να βρει κάποιος στο ίντερνετ. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο συμβάλλει και αυτό στη διάδοση της Αγγλικής εις βάρος άλλων γλωσσών, μητρικών ή μη, ωστόσο δεν θα πρωτοτυπούσε (πάντως το «λεξικό» του είναι πολύ μικρό, αφού περιλαμβάνει μόνο 2.500 λήμματα)…
Οι New York Times και άλλα διεθνή Μέσα, όπως η ιταλική Repubblica, το παρουσίασαν σαν αποτέλεσμα «γνήσιας αγάπης», επειδή ο κατασκευαστής του το επινόησε εμπνευσμένος από τη συνήθεια της συζύγου του να λύνει σταυρόλεξα – στα Αγγλικά ήταν και αυτά, εννοείται. Το όνομα του κατασκευαστή του παιχνιδιού είναι Τζος Γουόρντλ. Τυγχάνει προγραμματιστής και επιπλέον Βρετανός που ζει στη Νέα Υόρκη (λες και έχει βγει από το γνωστό τραγούδι του Στινγκ).
Αναζητείστε τη γυναίκα…
Ο Τζος έφτιαξε το Wordle με αφορμή την έλξη που ασκούν τα παιχνίδια λέξεων στη σύζυγό του, και υπ’ αυτήν την έννοια το κατασκεύασμά του είναι «σπιτικό», «αγαπησιάρικο», κάτι σαν σπιτικό γλυκό ή φαγητό. Σε κλειστό κύκλο, το έπαιξαν και οι συγγενείς του ζεύγους. Επαψε όμως να έχει τέτοιον οικογενειακό, ας πούμε, χαρακτήρα όταν ο Τζος επείσθη από έναν φίλο του να το ανεβάσει στο web.
Οι διθύραμβοι των Μέσων για το Wordle ερμηνεύονται μόνο μέσω μιας πολύ συγκεκριμένης λογικής: πιστεύουν ότι είναι «το ιδανικό χόμπι για να σκοτώσεις τον χρόνο σου κατά τη διάρκεια του λοκντάουν», ένα κάποιο αντίδοτο στην «εξαιρετικά περιορισμένη κοινωνική ζωή εξαιτίας των λοιμώξεων που προκαλεί ο κορονοϊός». Η «επισκεψιμότητα» που έχει αποκτήσει μέσα σε λίγες εβδομάδες ο ιστότοπος που φιλοξενεί το παιχνίδι μάλλον δικαιώνει την προσέγγισή τους.
Τον περασμένο Νοέμβριο το έπαιζαν περίπου 190 άτομα, όμως τις τελευταίες ημέρες έχουν πολλαπλασιαστεί οι φίλοι του, μάλιστα έφθασαν τα δύο εκατομμύρια. Πολύς ο κόσμος, λοιπόν. Το παιχνίδι προσφέρεται εντελώς δωρεάν σε όσους το αναζητήσουν, ενώ τα μάτια τους δεν θα κουραστούν από την αναιδή πολυχρωμία των διαφημίσεων, καθώς τέτοιες δεν υπάρχουν εκεί. Από τον επίδοξο παίκτη δεν ζητείται καμία «εγγραφή» ή κάτι παρόμοιο.
Πως παίζεται
Ο ενδιαφερόμενος συνδέεται μέσω επιτραπέζιου ηλεκτρονικού υπολογιστή ή κινητού τηλεφώνου και πρέπει να μαντέψει την αγγλική λέξη των πέντε γραμμάτων που επιλέγεται από την προαναφερθείσα, εξαιρετικά συρρικνωμένη, βάση δεδομένων των 2.500 λέξεων. Μόνο έξι προσπάθειες επιτρέπονται. Η σωστή μαντεψιά σημειώνεται με πράσινο, έτσι ο παίκτης γνωρίζει ότι πέτυχε και το γράμμα και τη συγκεκριμένη θέση του στη λέξη. Το κίτρινο δείχνει ότι βρήκε το γράμμα αλλά όχι τη θέση, το δε γκρίζο ότι το γράμμα δεν υφίσταται.
Οι Ιταλοί σχολίασαν ότι πρόκειται για «καθαρά viral φαινόμενο», για «σχεδόν φυσικό προϊόν των περιορισμών που μας έχουν κλείσει εδώ και καιρό μέσα στο σπίτι». Ο ίδιος ο Τζος είπε στους ΝΥΤ ότι το παιχνίδι του «ενθαρρύνει τους παίκτες να του αφιερώσουν τρία λεπτά την ημέρα». Και αυτό είναι όλο: κάτι διασκεδαστικό.
Όποια/ος φίλη/ος θέλει μπορεί να ποστάρει το καθημερινό του αποτέλεσμα στο γκρουπ μας στο Facebook ,Ta Mavroskyla (Black Dog Lifestyle)
Πρέπει να συνδεθείτε για να σχολιάσετε.
GIPHY App Key not set. Please check settings