Βράδυ Κυριακής, ο κύριος Χ αναπαύεται στην βολική πολυθρόνα του παρακολουθώντας έναν αμφίρροπο αγώνα ποδοσφαίρου όταν ξαφνικά το τηλέφωνο του χτυπάει… “Έλα να παίξεις το καινούριο μου δωμάτιο και να μου πεις γνώμη τώρα!” ακούγεται ο αγχωμένος και συνάμα γεμάτος ενθουσιασμό σχεδιαστής! Μετά από μερικά μηνύματα και κλήσεις στην παρέα, εν τέλη ο Κύριος Χ βρίσκεται μέσα στο δωμάτιο και παίζει! Μετά το πέρας του εξηντάλεπτου η ομάδα λύνει τον τελευταίο γρίφο και καταφέρνει να αποδράσει επιτυχώς από το δωμάτιο, όμως ο Κύριος Χ δείχνει πολύ σκεπτικός και προβληματισμένος, θα έλεγε κανείς..! “Πως σας φάνηκε?!” ρωτάει ο σχεδιαστής και εκείνος αφού ξεροκαταπιεί και πάρει μια βαθιά ανάσα αναφωνεί: “Ωωω, εξαιρετικό, άρτιο, τέλειο!” Εκείνη την στιγμή ένα πλατύ χαμόγελο δημιουργείται στο στόμα του σχεδιαστή που αισθάνεται πως οι κόποι του απέδωσαν καρπούς και απαντά με ταπεινοφροσύνη κοιτάζοντας τα παπούτσια του: “Ευχαριστούμε πολύ! Κάναμε ότι μπορούσαμε!”. Ξαφνικά ακούγεται το κουδούνι και η ομάδα του Κύριου Χ ύστερα από μερικά δευτερόλεπτα βρίσκεται στην είσοδο του κτηρίου για να παίξει η επόμενη. “Δεν μπορούσα να του πω την αλήθεια, πραγματικά κρίμα να πληρώσει κάποιος για να παίξει κάτι τέτοιο” ψιθύρισε ο Κύριος Χ ενώ περπατούσε σε ένα σκοτεινό σοκάκι της Αθήνας με την παρέα του, και εκείνη συμφώνησε…!
Το λάθος που έκανε ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας είναι εύκολο να το καταλάβει κανείς! Το γεγονός ότι έλαβε πρόσκληση για Playtest από τους δημιουργούς του δωματίου όχι μόνο θα έπρεπε να τον κάνει να νιώθει τιμή, διότι κάλλιστα θα μπορούσε να επιλεγεί μια άλλη ομάδα αντί για την δική του, αλλά και να τον αγχώνει και να τον κάνει να νιώθει ευθύνη παράλληλα, καθώς θα έχει συμβάλλει και εκείνος με τον τρόπο του στην τελική μορφή που θα πάρει το δωμάτιο! Το να μην πει την πραγματική του γνώμη όμως, για οποιοδήποτε λόγο, μόνο κακό μπορεί να κάνει στον σχεδιαστή του δωματίου και κατ’επέκταση στην εταιρία! Πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι μετά από ένα Playtest όσα ζευγάρια μάτια και αυτιά μας περικυκλώνουν, θέλουν να ακούσουν την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, για να βελτιώσουν το δωμάτιο τους!
Οι σχεδιαστές δεν ενδιαφέρονται διόλου για το τι άρεσε στα “πειραματόζωα”, αλλά για το τι τους κούρασε, τι δεν λειτούργησε όπως έπρεπε ή τι τους ξένισε.
Στην αντίπερα όχθη, όσο λάθος είναι η απόκρυψη της πραγματικής γνώμης του tester από τους δημιουργούς, άλλο τόσο είναι και το γεγονός πως οι δημιουργοί δεν είναι πρόθυμοι να ακούσουν τους testers, διότι πιστεύουν πως τα έχουν κάνει όλα σωστά!
Από προσωπική εμπερία, ελάχιστα είναι τα δωμάτια που έχω κάνει test και ήταν ( στα μάτια μου τουλάχιστον ) αψεγάδιαστα..! Το κοινό που έχουν αυτά τα δωμάτια όμως είναι ότι εγώ και η ομάδα μου είμασταν το τελευταίο PlayTest! Συνεπώς, τυχόν bugs και δυσλειτουργίες είχαν ήδη διορθωθεί.
Οι σχεδιαστές μπορεί να τα έχουν με ένα συγκεκριμένο τρόπο δομημένα τα στοιχεία του δωματίου στο μυαλό τους, αυτο δεν σημαίνει όμως πως και οι παίκτες θα τα αντιληφθούν και θα παίξουν «σωστά» το δωμάτιο! Έτσι, πρέπει να έχουν τα αυτιά τους ανοικτά και να είναι πρόθυμοι να ακούσουν ότι πρόταση ή σχόλιο έχει να τους κάνει ο tester, από την πιο μικρή λεπτομέρια στην διακόσμηση, μέχρι και την αλλαγή ενός ολόκληρου γρίφου, ακόμα και αν δεν συμφωνούν με αυτό, διότι το μόνο σίγουρο είναι πως εκείνος ότι πει, θα το πει σίγουρα από αγάπη για το άθλημα!
Συνεπώς, καταλαβαίνουμε πως η ειλικρίνια και η κατανόηση όχι μόνο από την πλευρά του σχεδιαστή, αλλά και από την πλευρά του tester, πρέπει να είναι αστείρευτες, εν προκειμένω το εκάστοτε δωμάτιο να γίνει καλύτερο και ως αντίκτυπο να έχει έστω και το μικρότερο δυνατό level up του συνολικού επιπέδου των escape rooms στην χώρα μας!
Θα χαρώ πολύ να ακούσω την γνώμη σας στο comments section και να αναπτυχθεί εποικοδομητικός διάλογος!
Thanks for reading,
Keep Escaping!!!
Πρέπει να συνδεθείτε για να σχολιάσετε.
GIPHY App Key not set. Please check settings